رييس قوه قضاييه
نوشته شده توسط : گیتاریستی در شب

رييس قوه قضاييه:
ايران هرگز در برابر توطئه ها كوتاه نخواهد آمد
تهران-رييس قوه قضاييه با بيان اين كه كشور ما،كشور اسلام،ولايت و عقيده و ايمان است،تاكيد كرد:كشور ايران هرگز در مقابل توطئه‌هاي دشمنان كوتاه نخواهد آمد.


به گزارش روز يكشنبه اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت ا... صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي افزود: ايران راه خودش را پيدا كرده و به طرف كمال و ترقي پيش مي‌رود و بحمدا... براي همه حركت هاي اسلامي و انساني در منطقه و خارج از منطقه الگو است.
وي خيزش اسلامي كشورهاي مسلمان را كه اين ايام در صدر رسانه‌هاي دنيا مطرح است، طوفاني دانست كه در خاورميانه، شمال آفريقا و در خليج فارس به وجود آمده و گفت : ملل مسلمان يكباره حركت عظيمي را شروع كرده‌اند كه شايد براي هيچ كسي قابل پيش‌بيني نبود.
رئيس قوه قضاييه تحولات اخير را با وسعت و سرعتي كه دارد نيازمند تحليل‌هاي بسيار عميق و دقيق دانست و افزود: شايد سالها طول بكشد كه متفكرين و كارشناسان علوم اجتماعي بتوانند به طور دقيق تحليل كنند كه اين خيزش بزرگ مردمي و اسلامي در كشورها با اين سرعت و با اين عمق چگونه حاصل شده است ولي در عين حال به نظر مي‌رسد پاره‌اي عوامل اين حركتهاي عظيم شايد في‌الحال هم قابل حدس باشد.
آيت‌‌ا... آملي لاريجاني با بيان اينكه از جمله عواملي كه حتماً در اين حركتها دخيل بوده ، تماميت‌خواهي و به تعبير غربي‌ها توتاليتر بودن و ديكتاتوري نظام‌هاي مستقر در اين كشورها است افزود: حتي در كشورهايي كه صورتي از جمهوريت و پارلمان در آن‌ها وجود داشته، خيلي صوري و ظاهري است.
وي با تأكيد بر اينكه تماميت‌خواهي حاكمان وابسته اين كشورها يكي از عوامل اين حركت ها بوده، گفت: شخصي خودش را رئيس جمهور مي داند ولي 30 الي40 سال به مسند قدرت تكيه مي‌زند، تمام امور كشور در دستش است و ميلياردها سرمايه كشور را به نفع خود و اطرافيانش در بانكهاي خارجي ذخيره مي‌كند، اينچنين وضعيتي طبيعتاً براي انسان عاقل امروزين قابل تحمل نيست.
رييس قوه قضايي با استناد به فرمايش مقام معظم رهبري كه تحقير حاكمان نسبت به مردم را از ديگر علل مهم اين خيزش مردمي دانستند، افزود: از ديگر عللي كه مي‌شود براي اين حركتها ذكر كرد، علتي است كه مقام معظم رهبري در سخنان ارزشمندشان در نماز جمعه مطرح كردند و آن تحقيري است كه حاكمان اين كشورها نسبت به مردم خودشان داشته‌اند. لاريجاني اظهار داشت :اين جوامع اسلامي كه داراي سابقه‌ عظيم فرهنگي و اجتماعي و تمدني هستند، گاهي درمقابل كشوري مثل رژيم اشغالگر قدس كه 60 ، 70 سال بيشتر از حكومتش نمي‌گذرد آن هم حكومتي كه به آن شكل جعلي و تصنعي پديد آمده است، تحقير مي‌شوند.
وي با يادآوري حوادث و جنايات اخير رژيم صهيونيستي نسبت به ملت فلسطين اظهار داشت: مردم كشوري مثل مصر با آن سوابق درخشان تمدني، وقتي مي‌بينند در مقابل رژيم اشغالگر قدس نه فقط از ناحيه كشورهاي غربي بلكه از ناحيه حاكمان خودشان تحقير مي‌شوند، وقتي مي‌بينند ملت فلسطين زير بمباران رژيم اشغالگر قدس آن چنين وضعي را در غزه پيدا مي‌كند و حاكم مصر حاضر نمي‌شود گذرگاه رفح باز شود، اين تحقير را ملت مصر چگونه تحمل كند، ملتي كه مسلماً كمك و همدردي با فلسطين را مي‌خواست ولي حاكمان آنها نمي‌گذاشتند و اين مسئله در كشورهاي ديگر هم وجود داشته است. بنابر اين به نظر مي‌آيد يكي از علل اين خيزش عظيم و حوادث پي‌درپي در اين كشورها تحقيري است كه حاكمان نسبت به آحاد ملت روا داشته‌اند.
رييس قوه قضايي، انگيزه‌‌هاي ديني را نيز در خيزش مردمي اين كشور بسيار مؤثر دانست و افزود: از جمله عوامل مهم ديگر مي‌توان بحث انگيزه‌هاي ديني و فطري در اين كشورها را نام برد، بالاخره اين كشورها مسلمان هستند و مسلمانان به خاطر اعتقاد و ايمانشان انگيزه‌هاي قوي براي مخالفت با ظلم و مخالفت با كساني كه مي‌خواهند آثار ايمان را از بين ببرند، دارند.
آيت ا... لارجاني اشتياق مردم كشورها به فرهنگ اسلامي و انجام علني فرايض ديني را مهم دانست و گفت:‌ در كشوري مثل تونس كه حجاب و اقامه نماز جمعه را ممنوع كرده بودند، بعد از 40، 50 سال در آنجا با چه اشتياقي نماز جمعه برپا مي‌شود. مخالفت با مظاهر ديني در بستري كه مردم در آن جا دين مدارند، اعتقادات قوي ديني دارند، يكي از علل قوي انقلاب است.
وي با رد توهماتي كه در بيان علت بروز اين نهضت‌ها مطرح مي‌شود، اظهار داشت: اينكه گاه توهم مي‌شود كه در اين حركتها نوعي ابهام وجود دارد، به نظر ما هيچ ابهامي در اين حركتها وجود ندارد. اين حركتها قطعاً حركتهاي مردمي است و بي‌ترديد انگيزه‌هاي الهي و انگيزه‌هاي ظلم ستيزانه‌ دارد.
رئيس قوه قضاييه تلاش آمريكا و برخي كشورهاي غربي براي مصادره اين انقلاب‌ها را محكوم نموده و هشدار داد: خطر بزرگي كه امروز وجود دارد اين است كه آمريكا و كشورهاي غربي قصد مصادره اين حركتهاي عظيم را به نفع خودشان دارند.
وي افزود: در مصر ديديد خيزش مردم چگونه و شعارهايشان چه بود و الان هم بعد از يكي، دو ماه هنوز مي‌بينيد كه در ميدان التحرير با چه عظمتي نماز جمعه اقامه مي‌كنند، اينها همه‌اش علامت است. آمريكايي كه تا كمتر از يك ماه پيش از ديكتاتور سي‌ساله آن نظام تماميت خواه دفاع مي‌كرده، يك دفعه برگشت و خودش را طرفدار مردم مطرح كرده و مدعي شده كه ما به فكر مردم هستيم و اين خطر بزرگي است و نظير اين جريان در كشورهاي ديگر هم دارد تكرار مي‌شود.
رييس قوه قضاييه با تمسخر اظهارات اخير وزير خارجه آمريكا كه قصد فرافكني دخالت‌هاي خود در كشورهاي انقلابي را دارد، اظهار داشت: اخيراً وزير خارجه آمريكا خانم كلينتون در سخناني راجع به جريانات داخل ايران از ضدانقلاب‌ محدودي كه به خيابانها آمدند تمجيد و از اين افراد حمايت نموده و در ضمن آن گفته ما براي آنها دعا مي‌كنيم! متأسفانه توجه نداشته است كه دعا شرايط متعددي دارد.
آملي لاريجاني با اشاره به جنايت‌هاي آمريكا در كشورهاي منطقه تأكيد كرد: كساني كه دستشان تا مرفق به خون انسان‌هاي بي‌گناه، جوانان، كودكان و زنان بسياري در كشورهاي اسلامي و غيراسلامي آلوده است، حالا ‌آمده‌اند و براي پيروزي ضدانقلاب در كشور ما دعا مي كنند و آنان را شجاع مي‌خوانند اين كساني كه در افغانستان با بمبهاي خودشان كودكان و مادران را به خاك و خون كشيده‌اند و در عراق خون هزاران هزار نفر را ريخته‌اند و هواپيماي مسافري ايران را با 300 نفر مسافر و خدمه با ناو خودشان در دريا هدف قرار دادند، اينها حالا دعا مي‌كنند و احتمالاً اميدوارند دعايشان به آسمان هم برود.
وي دفاع از حقوق بشر آمريكا و كشورهاي غربي را ابزاري سياسي در جهت منافع استكباري دانسته و افزود: اگر حقوق بشر را قبول دارند چه طور نسبت به نسل‌كشي در ليبي جهت‌گيري نكردند، اينها دنبال منافع خودشان هستند و هرگز قصد كمك به ملتها را ندارند چون اگر واقعاً ملتها مدنظر بودند 40 سال ديكتاتوري در اين كشورها حاكم نبود! همين كه آقاي قذافي اين ديكتاتور 40 ساله، همين مقدار كه با پول و منافع و نفت توانست آمريكا و انگليس را و كشورهاي اروپايي را بخرد، زبان اينها را بند آورد و حالا كه مردم خيزش كرده‌اند تازه يادشان آمده كه اين كشور هم كشوري است كه ظالمي بر آن حكم مي‌رانده است.
رئيس قوه قضاييه در ادامه اظهار داشت: ما اميدواريم در اين كشورها به حد كافي مردم روشن بوده و داراي بصيرت باشند و حيله و مكر كشورهاي غربي را بشناسند و نگذارند كه اين حركتهاي عظيم توسط آنان مصادره شود.
در ادامه جلسه مسئولان عالي قضايي وضعيت بودجه قوه قضاييه و سازمانهاي تابعه مورد بررسي قرار داده و مقرر شد تا با هماهنگي معاونت اداري ـ مالي قوه قضاييه كمبودها و مشكلات بودجه‌اي بررسي و در تعامل با دولت و مجلس شوراي اسلامي به آنان منعكس و نسبت به افزايش بودجه اقدام شود.
همچنين در ادامه جلسه، گزارش‌هاي مربوط به سفر مسئولان عالي قضايي به استان هرمزگان بررسي و تصميمات مقتضي اتخاذ شد
اجتمام **2035**
 





:: موضوعات مرتبط: خبرهای ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: